Co je linkbuilding?

Jistě jste již zaslechli slovo linkbuilding. Dnes velmi používané ve světě internetu a také dosti důležité. Linkbuilding je stručně řečeno, jak již z překladu vyplývá, tvorba linků, odkazů, nebo doslova stavba odkazů. Znamená to snahu o umístění své adresy stránek nebo slovních odkazů na jiné weby, důsledkem čehož by měl být růst návštěvnosti, dáte o sobě vědět co největšímu počtu lidí. V podstatě by se dalo říci, že linkbuilding je obdobou nebo minimálně podstatnou součástí SEO strategií a kampaní.
Klíčové slovo

Je slovem, které je podstatné pro vaše stránky. Například máte web s názvem PráceDoma.de: hlavní klíčové slovo tedy pro vás bude práce nebo práce doma plus další podstatná slova, která vyplývají z textu, kupříkladu tato:

·         Přivýdělky

·         Práce z domu

·         PR články

·         Linkbuilding

·         Práce na pc

A další..

Vždy si proveďte důkladnou analýzu, která klíčová slova budou vašimi potenciálními návštěvníky nejvíce hledaná, a která je zaručeně dovedou na váš web.

 
Jak vytvořit zpětný odkaz v textu?

Pokud pracujeme ve wordu, tvoříme hypertextový odkaz tak, že si označíme dané klíčové slovo, pravým tlačítkem myši na ně klikneme a po té zadáme vytvořit zpětný odkaz. Ukáže se nám taková menší tabulka, kde dole vložíme vlastní adresu webu, tedy například: http://www.jakpracovatdoma.cz/, nahoře je políčko zobrazený text, zde většinou ponecháme co je, zkopírujeme to, a poté si otevřeme hnedle vedle komentář, kam vložíme zkopírovaný text. Pak již jen ok a textový odkaz je vytvořen.

Zpětný odkaz na stránkách

Na svých vlastních stránkách umístíte hypertextový odkaz jako administrátor v redakčním systému, kdy postup je obdobný jako výše, nebo v případě prosté adresy pouze zkopírujete do textového pole nebo do jiných formulářů pro úpravu stránek. Další možností je vložení odkazu pomocí zaslaného html kódu, který vložíte ve své administraci stránek na domluvenou pozici.

 

Tvorba zpětných odkazů probíhá více způsoby, popišme si zde ty nejznámější:

  • Výměna odkazů

Oblíbená metoda linkbuildingu. Nejprve kontaktujete administrátory webů, které jsou vám jakýmkoliv způsobem blízké nebo příbuzné a domluvíte se na možnosti výměny linků, tedy vy umístíte odkaz na své stránky a naopak. Je zde ovšem ona malá podmínka: Musíte mít vlastní stránky, pokud možno s dobrým rankem i obsahem, málokdo půjde do výměny zpětných odkazů se stránkami, které jsou nezajímavé. Samozřejmě je možné měnit s méně navštěvovanými a hodnocenými weby, ale takové odkazy pak nemají velký význam. Je důležité rozlišit kvalitu umístění odkazu, nejlepší je zajisté hlavní strana, tam vám však zadarmo málokdo něco umístí. Pokud se ovšem nebude jednat o výměnu odkazu na hlavní straně, u velmi podobných webů.

  • Nákup zpětných odkazů

Jako v podstatě vše, i zpětné odkazy se dají koupit. Ceny mohou být velmi různé, často závisí na kvalitě webu, kde budete svůj link umisťovat, nemá smysl zde uvádět nějaké cifry, neboť každý majitel si své stránky cení jinak. Funguje to obdobně jako výměna, tedy spojíte se s administrátorem daného webu a požádáte o zveřejnění své internetové adresy. Zde ovšem s tím rozdílem, že musíte zaplatit. Oblíbenou metodou některých majitelů většího množství webů, jsou celé balíky zpětných odkazů na určité období, které zakoupíte za jednotnou cenu. Ta bývá většinou značně nižší než za jeden samotný odkaz.

  • Diskuze

Příspěvky do  diskuzí  a diskuzních fór jsou také vhodnou metodou linkbuildingu. Opět je rozhodující, jakou diskuzi zvolíte, podobně jako u stránek. Existují celé záplavy obecných a tematických diskuzních fór, proto pečlivě vybírejte kvalitní a takové, kde je dosti registrovaných uživatelů. Velkým plusem je přidávání svých příspěvků zdarma, pouze se registrujete, někde dokonce ani toto nemusíte. Ovšem pozor na spamování, příspěvky v diskuzích se zpětnými odkazy nejsou vždy tolerovány, nejedná-li se o odkazy, které jsou schváleny v pravidlech fora. Může se tak velmi snadno stát, že budete takzvaně banováni, tedy zablokováni na tomto foru. Volte příbuzná témata, vlákna a přidávejte co nejzajímavější příspěvky, po té bude tolerován i nějaký ten odkaz. Hledání diskuzí, kde lze linkovat není snadné, chce to dosti trpělivosti a nějakou tu zkušenost. Stejně jako stránky si můžete zdarma vytvořit vlastní diskuzní forum, začátečníkům doporučuji Forumzdarma.cz, kde je to opravdu jednoduché.

 

Také na Facebooku, Twitteru, Google+ a dalších sociálních sítích je možné umísťovat své zpětné odkazy. V případě Facebooku je ideální založit svou vlastní stránku, nebo i několik, opět pokud možno zajímavých, kde budou nějací fanoušci. Stránky FB mají na rozdíl od nástěnky tu výhodu, že na nich své příspěvky vždy naleznete a zůstanou tam. Na Twitteru a Google plus postačí mít jen profil nebo i více profilů. Na sociálních sítích lze umístit příspěvek s odkazem velmi rychle, po vložení adresy se zobrazí dokonce i popisek s obrázkem, a to automaticky.  

Velmi osvědčenou metodou budování svých zpětných odkazů jsou PR články, tedy nejrůznější texty, ve kterých jsou vloženy textové odkazy na klíčových slovech. Existuje celá paleta typů, těmi se zabývám šíře v této kategorii. PR články mají také jistá pravidla, to znamená, především by měly být originální, bez pravopisných chyb a formátované tak, aby jejich vložení bylo co nejsnazší. Jedna normostrana textu, tedy 1800 znaků je obvyklou normou u PR textů, někde ovšem můžete vložit i menší obsah. K publikování PR článků slouží PR weby, kde je možné publikovat většinou zdarma po registraci nebo tématické weby, či navštěvované magazíny, kde to již chce opravdovou kvalitu.

  • Reklamní kampaně

Reklamní kampaně jsou placenou formou linkbuildingu. Odkaz na vaše stránky je zobrazen na zajímavých místech, kde se očekává vysoká návštěvnost, zde ovšem záleží také na ceně, kterou zaplatíte a pochopitelně i na kvalitě služeb provozovatele dané reklamy. V současnosti jsou oblíbené PPC reklamy, kde platíte pouze za reálné kliknutí uživatele, tedy nic dopředu. Do popředí se také tlačí reklamy na sociálních sítích, jako jsou především Facebook nebo Twitter. Reklamní kampaně jsou vhodné spíše pro provozovatele komerčních stránek, máte-li jen osobní web, je lepší využít jiné, bezplatné metody linkbuildingu.

 

Podpůrné weby a miniweby

Jestliže máte trochu toho času navíc, vytvořte si vlastní miniweby a podpůrné weby, které poslouží kromě hlavního obsahu také k vašemu bezplatnému zveřejňování odkazů a zpětných linků. Čím více pak máte kvalitních a vzájemně provázaných stránek, tím větší úspěch budou mít ty hlavní. Vytvořit si rychle miniweb nebo i kvalitnější stránku není problém, existuje dostatek freehostingů, tedy serverů, které umožní bezplatné vytvoření, například Webnode nebo Webgarden. Po čase lze dokoupit doménu a stránky postupně zkvalitňovat.

 

Free diskuzní fora(žádný ban):

http://pracedoma.forum-zdarma.cz/

http://modatrendy.forum-zdarma.cz/

http://seobasic.forum-zdarma.cz/

http://odetech.forum-zdarma.cz/

http://vseoautech.forum-zdarma.cz/

http://vtipyforall.forum-zdarma.cz/

http://nabytek.forum-zdarma.cz/

http://topeshopy.forum-zdarma.cz/

http://odkazovnik.xforum.cz/

http://sluzbicky.tvojeforum.cz/

 

Free miniweby- možno přispívat i s odkazy:

http://pr-texty.webnode.cz/

http://miniclanky.webnode.cz/

http://clanecky84.webnode.cz/

http://kratke-clanky.webnode.cz/

http://rychloclanky.webgarden.cz/

http://fotoclanek.netstranky.cz/

 

http://www.ukaz-clanek.cz/ - web pro copywritery, možnost přidat odkazy do referenčních článků

 

Také na tomto webu na hlavní straně je diskuze, kde ponechávám odkazy.

Své články můžete prezentovat v sekci PR články. Stačí jen kontaktovat administrátora. Ve textech toleruji až 4 odkazy.